• يکشنبه ٩ مهر ١٤٠٢-١١:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥٧٨
تشکری هاشمی تذکر داد:5-180

جمع آوری پل‌های عابر پیاده موجب ترویج فرهنگ بی مبالاتی و آشفتگی می شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در خصوص آشفتگی به وجود آمده به دلیل جمع آوری پلهای عابر پیاده گفت: مدتی است شهرداری تهران تحت عنوان جمع آوری زوائد شهری اقدام به جمع آوری پل‌های عابر پیاده شهری کرده که موجب ترویج فرهنگ بی مبالاتی و آشفتگی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدت اخیر بیش از 30 پل در سطح شهر تهران جمع آوری شده‌اند و محل های امن شهروندان دیگر ایمنی لازم را برای عبور عرضی ندارند و مردم برای عبور و مرور باید از سطح خیابان، محل های ناایمن و میان خودروها عبور کنند. 
تشکری هاشمی با اشاره به دلیل مدیریت شهری برای جمع آوری پل‌های عابر پیاده گفت: وقتی دلیل برچیده شدن پل‌های عابر پیاده را جویا می‌شویم چندین دلیل آورده می‌شود وگفته می‌شود نگهداری پل‌ها و پله های برقی هزینه دارد و مقرون به صرفه نیست یا گاهی نیز گفته می‌شود مطابق با آیین نامه طراحی معابر شهری، اینکار انجام شده است اما در این آیین نامه گفته شده در محل هایی که ایمنی برقرار است شهرداری تهران اجازه دارد به شرطی که خطوط عبوری کمتر از 3 خط باشد با ایمن سازی و آرام سازی ترافیک امکان عبور را فراهم کرده و اقدام به جمع آوری پل ها کند. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به انبوه خودرو و نبود ایمنی تردد کاری که در شهرداری تهران انجام میشود نوعی انتحار است. 
وی با تأکید بر اینکه جمع آوری پل های عابر پیاده ترویج بی نظمی و بی انضباطی در شهر و براي شهروندان است گفت: با انجام این کار به شهروندان یاد می‌دهيم که بی نظم باشند و قاعده پذیر نباشند.
تشکری هاشمی بیان کرد: مطمئناً جمع آوری پل های عابر پیاده تصادف های جرحی و فوتی عابران را به شدت افزایش می‌دهد؛ همچنین با جمع آوری پل‌های عابر پیاده و تداخل عابر، خودرو و موتورسيکلت که چهره بسیار زشتی را برای شهر می‌سازد تأخیر در جریان ترافیک افزایش می‌یابد. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیگر معضل جمع آوری پل‌های عابر پیاده گفت : از بین بردن صدها میلیارد تومان سرمایه‌ شهری دیگر مشکل جمع آوری پل‌ها است زیرا این پل های فلزی ساخته شدند و جمع آوری آنها دور ریختن سرمایه های ملی است و در بعضی از پروژه‌های دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم که جمع آوری ها در جای دیگر مورد استفاده قرار نگرفتند و تبدیل به ضایعه و نخاله شدند. 
وی با تأکید بر اینکه تنها مرجع صلاحیت دار شهری درباره احداث یا جمع آوری پل‌های عابر پیاده نظر نداده است؛ گفت: سازمان ترافیک هیچ مداخله و مشارکتی در این موضوع ندارد و نتیجه این کار منجر به جمع آوری پل هایی شده که روزی در این شهر نمونه بودند. 
تشکری هاشمی ادامه داد: پل عابر پیاده تقاطع بهجت آباد که در زمان شهرداری آقای احمدی نژاد ساخته شد و در اوایل دوره ما به بهره برداری رسید؛ به عنوان پل موزه شناخته شد و روزانه صدها نفر از این پل عبور می‌کردند و عبور عرضی نیز بصورت ایمن بود اما متأسفانه امروز شاهد این هستیم که حتی پل هایی مانند بهجت آباد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و کار مردمی ساخته شده بودند نیز جمع آوری شده‌ است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی و رانندگی از طریق اقدامات این چنینی نادیده گرفته می‌شود؛ گفت: به نوعی به سمت فرهنگ بی مبالاتی و آشفتگی و بی نظمی رفته ایم تقاضای من این است این کار به فوریت متوقف شود و دستور العمل ها و آیین نامه مطالعه شوند و شرایط ایمنی شهر موردتوجه قرار گیرد. 
وی گفت: در سالهایی که در تهران این ایمن سازی ها انجام شد و پل های مکانیزه نصب شدند و دوربین های کنترل سرعت گذاشته شدند؛ تعداد تلفات تهران حدود 60 درصد کاهش یافت و امروز با جمع آوری این پل ها و خرابی تجهیزات ایمنی مانند دوربین ها شاهد افزایش تلفات در شهر هستیم و این مسئولیت، مستقیماً متوجه مدیریت شهری است. 
تشکری هاشمی گفت: همچنین اخیرا متوجه شدم تصمیم گرفته شده نرده های جداکننده خطوط بی آر تی که اتوبوس ها در آنجا به سرعت درحال حرکت هستند جمع آوری شود با جمع آوری ابزارهای ایمنی و آنچه که به عنوان دستاورد های تخصصی در تمام ایران و جهان پذیرفته شده اقدام نسنجینده ای درحال انجام است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسات گذشته درباره گزارش حسابرسی مترو مواردی مطرح شد و مطالب غلطی منعکس شد که منجر به سوء تفاهم در برخی رسانه ها شد که جلسه آینده در خصوص غلط بودن آنها صحبت خواهم کرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: